نقدى بر اسلام و قرآن – آزادی عقیده

منتشرشده در به‌روزرسانی شده در

 

نقدى بر اسلام و قرآن

آزادي عقيده در قران

 

در مورد نبودن آزادي عقيده در اسلام حرفهاي زيادي زده شده و ما در اين مطلب با توجه به ايات منسوخ شده قران به ان ميپردازيم .

چكيده ي مطلب اينست كه تا زمانيكه محمد در مكه بود و قدرت نداشت طبعا نمي توانست مردم را به زور مسلمان كند و آياتي نازل كرد كه بيانگر قبول آزادي عقيده بود.

صريحترين آيات عبارتند از:

  • لا اكراه في الدين (بقره 256)

يعني: اكراه و اجبار در دين نيست.

  • ولَو شَاء ربك لآمنَ من فِي الأَرضِ كُل ُّهم جمِيعا أَفَأَنت تُكْرِه الن َّاس حت َّى يكُونُواْ مؤْمِنِينَ (يونس99)

ترجمه: و اگر پروردگار تو میخواست قطعا هر كه در زمين است همه آنها يكسر ايمان میاوردند پس آيا تو مردم را مجبور میكنى كه ايمان بياورند (99)

در اين آيه از امكان اجبار مردم به ايمان بصورت تعجب ياد شده كه مفهومش اينست كه بديهي است كه نمي توان مردم را به ايمان مجبور كرد.

پس از اينكه محمد در مدينه قدرت بدست آورد و توانست بزورشمشير مردم را مجبور به قبول اسلام كند آزادي عقيده را با نازل كردن آيات جهاد (مخصوصا آيات جهاد سوره ي توبه) نسخ كرد.

مثل: – فاقتلوا المشركين حيث وجدتموهم (توبه 5)

يعني هر كجا مشركين را يافتيد آنانرا بكشيد. به اين آيه، آيه ي سيف (شمشير) مي گويند.

البته آيات فراوان ديگري نيز مخصوصا در سوره ي توبه وجود دارد كه حكم كشتار غير مسلمانان را بسط مي دهند. دستور جهاد براي مسلمان كردن مردم، دهها آيه ي قرآن را نسخ كرده است، از جمله كليه ي آياتي را كه دستور به خوش رفتاري، اعراض، بخشش و رها گذاشتن مشركين و اهل كتاب داده اند را نسخ كرده است.

طبق اين آيات هيچ انسان كافري حق زنده بودن ندارد يا بايد كشته شود و يا مسلمان شود. و اهل كتاب نيز يا بايد كشته شوند و يا مسلمان شوند و يا با ذلت در زير سلطه ي حكومت اسلامي زندگي كنند و به مسلمانان جزيه دهند. مانند حکومت داعش یا عربستان سعودی بطور آشکار و حکومتهایی مانند ایران، افغانستان و … بصورت نهانی و غیر آشکار.

در اين نسخ حداقل دو اشكال اساسي وجود دارد.

 

  • اولا محال است

خدا آزادي عقيده را لغو كند چون شنيدن عقائد مختلف و انديشيدن در مورد آنان و قبول يا رد آنان، جزو ذات انسان است و حذف واقعي آن امكان ندارد. جالب است كه در آيه ي 99 يونس (فوق) عدم امكان اجبار به ايمان توسط قرآن پذيرفته شده است و سپس آنرا لغو كرده است.

اين تناقض آشكار ديگري در قرآن است در يكجا اجبار به ايمان را غيرممكن مي داند و در جاي ديگر به اجبار مردم به ايمان دستور مي دهد. و اين شاهد روشني بر اينست كه قرآن ساخته ي محمد است نه خدا. زیرا که خداوند مهربان و بخشنده است و در هیچ کجای تاریخ مشاهده نشده که خداوند با مرگ یا قتل عام کسانی را به سمت خود جلب کرده باشد.

 

  • ثانيا بفرض محال كه خدا آزادي عقيده را قبول نداشت لازم نبود در ابتدا آيات آزادي عقيده را نازل كند و سپس مجبور به تغيير آنان شود. عدم نزول ”لا اكراه في الدين“ و “افانت تكره الناس“ كافي بود كه نياز به اين نسخ را برطرف كند.

بنابر اين، اين نسخ كار محمد بوده نه خدا و اشتباه خودش را به اسم نسخ و با نام خداي بي زبان به خورد مردم داده .

موفق و متفکر باشید. دانیال.

 

7 دیدگاه برای «نقدى بر اسلام و قرآن – آزادی عقیده»

    A گفت:
    2016-01-11 در 22:49

    shoma kafaran bi din e az eslam bargashte ro khob mishnasimmidonim ke koja zendegi mikonin , o khanevadatoon koja hastan
    be zodi hagh ton ro kafe dastetoon mizarim
    koskeshe bi namos

    لایک

    ahmad گفت:
    2016-01-19 در 22:35

    شما از دین برگشته گان همانا ‍که طبق دستورات الهی سزاوار هزاران بار مردن هستین . منتظر باشین تا سربازان گمنام شما رو هزاران بار خواهند کشت

    لایک

      Masih گفت:
      2017-08-19 در 21:22

      به امید خدا…
      همه شما مسلمونها بیاین همه ما از دین برگشته ها رو سر ببرید تا ما شهید بشیم ….

      لایک

    saeid mohammadi گفت:
    2016-01-19 در 22:36

    avazi e ashghal bi hamechiz damar az rozegaretooon darmiarim .madareto be azat mishonim .fekr kardi neshasti onja dari moft khori mikoni ma velet nemikonim bi pedar madar

    لایک

      Masih گفت:
      2017-08-19 در 21:24

      یعنی عاشق سخنان شیوا و محبت امیزتم.
      ثمره اسلام همینه.فحش و ناسزا و دری وری…
      کاش به جای النظافه من الایمان بهتون میگفتن ادب جزیی از ایمان هست

      لایک

    saeid mohammadi گفت:
    2016-01-19 در 22:38

    کسانی که توهین به رسولله ص میکند به خدا قسم عذاب آنها نزدیک است تاریخ را مطالعه کنید در جنگ های اول دوم جهانی مسلمانان نقش نداشت چقدر بنده های خدا ج کشته شد جاپان چقدر مردم کشته شد کار اسلام که نبود امروز هم آنهایی که خود انفجار میدهد اگر مسلمان است چرا در بین مسلمانان خود را انفجار میدهد خوب معلوم است که مسلمان نیست بلکه برای نابودی اسلام است قرآن از شروع تا آخر مهربانی است بنام خداوند ج بخشنده و مهربان از نعمت های خدا ج استفاده میکنید و به پیامبر او توهین میکنید اگر یک نا مسلمان کاری به اسلام میکند که در قرآن نهی شده چه ربطی دارد به اسلام در قرآن کجا گفته است مردم بیگناه را به قتل برسانید کسانی با استفاده از اسلام این کار را میکند برای درک درست اسلام قرآن را مطالعه کنید کور کورانه طرف هر کی دیده به اسلام توهین نکنید و گرنه به خدا ج قسم خودت ضرر کردی تا قبل از آن که آن لحظه برسد که دیگر توبه سودی ندارد توبه کن

    لایک

    saeid mohammadi گفت:
    2016-01-19 در 22:38

    لعنت خدا بی شمار برای کسانی که توهین به حضرت محمد (ص) می کنند .خداوند شما را در قهر جهنم به اندازد

    لایک

بیان دیدگاه